ضوابط ثبت نام دانش آموزان در سال تحصیلی 97 - 96
نوشته شده توسط : سارا باباپور

والدینی که نگران ثبت نام فرزندان خود در مدارس دولتی و غیر دولتی هستید، برای آگاهی از ضوابط ثبت نام دانش آموزان در سال تحصیلی 96 در هر مدرسه ای که قصد ثبت نام در آن را دارید و همچنین برای آگاهی از آدرس بهترین مدارس دولتی و غیر دولتی با مشاوران سامانه صدای مشاور در ارتباط باشید.

 

ضوابط ثبت نام دانش آموزان در سال تحصیلی 96 - 97

دستورالعمل ثبت‌ نام دانش‌آموزان برای سال تحصیلی ۹۷‌ــ۹۶ ابلاغ شد و بر این اساس ضوابط ثبت‌نام در انواع مدارس اعلام شده است. بنابراین برای دریافت اطلاعات و ثبت نام در بهترین مدارس با مشاوران سامانه صدای مشاور در تماس باشید.

براساس این دستورالعمل با هدف کاهش تمرکز و تفویض اختیارات و به‌منظور برنامه‌ریزی، ساماندهی و نظارت بر امور مربوط به ثبت‌نام دانش‌آموزان با حضور در کمیته برنامه‌ریزی استان و منطقه بررسی و اقدامات لازم پیش‌بینی و انجام خواهد شد. در خصوص ثبت‌نام دانش‌آموزان اتباع خارجی در سال تحصیلی 97ــ96 براساس شیوه‌نامه 23 تیر سال 1395 اقدام شود و هر گونه تغییر و اصلاح از سوی مرکز امور بین الملل و مدارس خارج از کشور اعلام می‌شود.

 

 ثبت‌ نام از تمام دانش‌آموزان فاقد مدارک هویتی

به‌منظور پوشش کامل تحصیلی افراد لازم التعلیم فاقد مدارک هویتی لازم که از نظر سنی امکان تحصیل در نظام آموزش رسمی کشور را دارند، به‌استناد مصوبه هیئت وزیران و نامه معاون اول رئیس جمهور در تاریخ دوم اسفند ماه 1395 با ارائه کارت حمایت تحصیلی صادرشده از سوی وزارت کشور (فرمانداری‌ها) ثبت‌نام از‌ آنها انجام می‌شود.

 

 

برای پاسخ به همه ی سوالات خود با

سامانه صدای مشاور تحصیلی مشاور دهنده تلفنی 

از تلفن ثابت با شماره 9099071611 تماس حاصل فرمایید

تماس از ساعت 8 صبح تا 12 شب

 

 

ضوابط ثبت نام دانش آموزان در سال تحصیلی 96 - 97

 

 اتمام فرآیند ثبت‌نام تا 31 مرداد

با توجه به لزوم مدیریت منابع مالی و سرمایه انسانی ضروری است برای استفاده از فرصت شهریورماه 96 به‌گونه‌ای برنامه‌ریزی شود که تمام ثبت‌نام‌ها تا تاریخ 31 مرداد به اتمام برسد.

 

ثبت‌نام از هنرجویان هنرستان‌ها بدون لحاظ محدودیت جغرافیایی براساس ضوابط مربوط انجام خواهد شد.

ضروری است فرآیند ثبت‌نام از جمله سناد و سنجش سلامت انجام شود.

مفاد شیوه‌نامه ثبت‌نام دانش‌آموزان استثنایی سال تحصیلی 96‌ــ95 و شیوه‌نامه ثبت‌نام آموزش و پرورش عادی آیین‌نامه اجرایی مدارس و دیگر شیوه‌نامه‌های گروه‌های مختلف استثنایی ملاک عمل خواهد بود.

تمام کودکان ورودی پایه اول مطابق دستورالعمل صادره از سوی سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور ملزم به شرکت در برنامه سنجش بدو ورود به دبستان هستند.

تمام مدیران مدارس ابتدایی موظفند اطلاعات دانش‌آموزان به‌ویژه در پایه اول را در اسرع وقت در سامانه سنجش بدو ورود و سناد حداکثر تا پایان مردادماه 96 ثبت کنند.

 

 ثبت‌ نام کودکان معلول و استثنایی در مدارس عادی 

ثبت‌نام و تحصیل کودکان معلول و استثنایی به‌دلیل شرایط ویژه آنها یعنی امکانات ویژه و ضرورت حضور نیروی متخصص در مدارس عادی ممنوع است و با مدیران متخلف مطابق ضوابط و مقررات برخورد خواهد شد.

 

 شیوه ثبت‌ نام در مدارس غیردولتی

در مدارس غیردولتی نصب نرخ شهریه مصوب ابلاغی به‌همراه رئوس تمام فعالیت‌ها در محل ثبت‌نام و در معرض دید اولیاء دانش‌آموزان الزامی است.

تعیین و دریافت هزینه خدماتی از قبیل تغذیه بین‌روز، لباس متحدالشکل و ایاب و ذهاب از اولیای دانش‌آموزان با تأیید اولیا و مربیان مدرسه و کسب موافقت اداره آموزش و پرورش منطقه در زمان مقرر امکان‌پذیر خواهد بود ضمن آنکه استفاده از خدمات مذکور کاملاً اختیاری و دریافت هرگونه وجه تحت این عناوین هنگام ثبت‌نام ممنوع است.

مدیران مدارس غیردولتی موظفند هنگام ثبت‌نام نسبت به انعقاد قرارداد اخذ شهریه بین ولی دانش‌آموز و واحد آموزشی در سامانه تعیین شهریه اقدام و یک نسخه از قرارداد تکمیل‌شده را چاپ و پس از مهر و امضا به ولی دانش‌آموز تحویل دهند. بنابراین برای پاسخ به همه ی سوالات خود در رابطه با شرایط ثبت نام مدارس دولتی و غیر دولتی می توانید با مشاوران سامانه صدای مشاور در تماس باشید.

 منبع: ضوابط ثبت نام دانش آموزان در سال تحصیلی 97 - 96

 

 





:: برچسب‌ها: ضوابط ثبت نام دانش آموزان در سال تحصیلی,شرایط ثبت نام دانش آموزان در مدارس دولتی,شرایط ثبت نام در مدارس غیر دولتی,ثبت نام دانش آموزان ,
:: بازدید از این مطلب : 436
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 31 ارديبهشت 1396 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: